Tilaus- ja sopimusehdot
Päivitetty viimeksi 11.3.2023
Yleiset tilaus- ja sopimusehdot
1. Soveltamisala
Näitä yleisiä tilaus- ja sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin Mielen tasapaino Oy:n sopimuksiin, ellei kirjallisesti erikseen sovita muista sopimusehdoista tapauskohtaisesti.
Verkkokaupan osalta ks. erikseen “Verkkokaupan tilaus- ja sopimusehdot”.
2. Sopimuksen syntyminen
Sopimus Mielen tasapaino Oy:n ja Asiakkaan välillä syntyy, kun Asiakas varaa ajan, kun palvelusta sovitaan kirjallisesti tai suullisesti, tai kun tarjoukseen saadaan sen voimassaoloaikana hyväksyvä kirjallinen vahvistus.
3. Vastuunrajaus
Mielen tasapaino Oy:llä on potilasvahinkolain edellyttämä potilasvakuutus, jonka ehtojen mukaan potilasvahingot korvataan. Muilta osin Mielen tasapaino Oy vastaa palveluista enintään palveluista maksettuun hintaan asti. Välillisiä vahinkoja ei korvata.
4. Hinnoittelu ja matkakustannukset
Ellei toisin sovita, hinnoittelussa noudatetaan sopimushetken mukaista hinnastoa, mikä on nähtävillä maisalehtinen.fi -sivustolla.
Ellei toisin sovita, palvelut tuotetaan verkossa eikä matkakustannuksille näin ollen ole tarvetta. Mikäli palvelu toteutetaan erikseen asiakkaan kanssa sovitussa paikassa, lisätään kuluihin Mielen tasapaino Oy:n toteutuneet ja tarpeelliset matkakustannukset ja päivärahat.
5. Peruutukset ja myöhästymiset
Yksilöasiakkaat: Ellei kirjallisesti toisin sovita, asiakkaan tulee tehdä peruutus viimeistään 24 tuntia ennen sovittua tapaamista. Alle 24 tunnin sisällä tulleiden peruutusten kohdalla Mielen tasapaino Oy:llä on oikeus laskuttaa käyttämättömästä ajasta.
Asiakkaan ja Mielen tasapaino Oy:n tulee omalta osaltaan varmistaa sovitulle tapaamiselle tuleminen ajoissa. Mikäli Asiakas myöhästyy tapaamiselta, ei Mielen tasapaino Oy:llä ole velvollisuutta kompensoida tapaamisen pituutta tapaamisen loppupäästä. Mielen tasapaino Oy:n arvoihin kuuluu kunnioittaa asiakasta ja noudattaa omalta osaltaan tapaamisen aloittamista ajallaan. Palvelun luonteesta johtuen tämä ei aina ole mahdollista. Mikäli Mielen tasapaino Oy myöhästyy tapaamiselta yli 10 minuuttia, on asiakkaalla oikeus perua tapaaminen veloituksetta.
6. Palveluiden maksaminen ja viivästysseuraamukset
Palvelut laskutetaan sähköpostilla tai verkkokaupassa, ellei toisin sovita.
Sähköpostilaskut tulee maksaa 14 vuorokauden kuluessa laskun saapumisesta. Huomautusaika on 7 vuorokautta, jonka jälkeen Mielen tasapaino Oy on oikeutettu perimään lainsäädännön mukaisen viivästyskoron sekä muistutus- ja perintäkulut. Asiakas on velvoitettu ilmoittamaan mahdollisesta maksukyvyttömyydestään viipymättä asian tultua tiedoksi, mutta viimeistään ennen palvelun toteutumista. Mielen tasapaino Oy:llä on oikeus keskeyttää palvelu, mikäli Asiakas laiminlyö maksuvelvollisuuttaan.
Verkkokaupan osalta ks. erikseen “Verkkokaupan tilaus- ja sopimusehdot”.
7. Vaitiolovelvollisuus ja henkilötiedot
Tietosuojasta ja tietojen asianmukaisesta säilytyksestä pidetään erityistä huolta. Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille ilman rekisteröidyn asianomaista suostumusta tai pakottavaa lainsäädännön määräystä. Ainoastaan laskutusta koskevat asiakkaan yhteystiedot ovat myös kirjanpitäjän ja tilitoimiston käytettävissä (Talousavain.net).
Henkilötiedot tallennetaan ja käsitellään EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR 2016/679) sekä nykyisen Henkilötietolain (523/1999) mukaisesti. Terveydenhuoltoon kuuluvissa palveluissa (alv 0%) noudatetaan Potilaslain (785/1992) mukaista velvollisuutta potilasasiakirjojen laatimisesta.
8. Aineettomat oikeudet
Ellei toisin sovita kuuluvat Mielen tasapaino Oy:n tuottamien palveluiden ja materiaalien omistusoikeudet Mielen tasapaino Oy:lle. Asiakkaan on lupa hyödyntää näitä materiaaleja osana ostamaansa palvelua, mutta lupaa jakaa materiaalia ulkopuolisille tahoille. Vapaasti ja maksuttomasti käytettävä materiaali esimerkiksi maisalehtinen.fi -sivustolla on mahdollista jakaa eteenpäin, mutta näissä tapauksissa tieto alkuperäisestä lähteestä tulee olla selvillä.
9. Palvelujen laatu ja reklamaatiot
Mielen tasapaino Oy kunnioittaa Asiakasta ja haluaa tarjota laadukasta ja hyödyllistä palvelua. Lisäksi palveluissa noudatetaan ammattieettistä säännöstä ja hyvän tavan mukaista käytäntöä. Tästä huolimatta palvelun lopullista laatua ei voida täysin taata.
Reklamaatiotapauksissa Asiakasta pyydetään olemaan yhteydessä: info(at)maisalehtinen.fi. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
10. Ylivoimainen este
Ylivoimainen este tai tapahtuma (Force majeure) tarkoittaa sopimuksen osapuolista riippumatonta, odottamatonta poikkeuksellista tapahtumaa, joka estää sovitun velvollisuuden täyttämisen. Näitä voivat olla esimerkiksi työtaistelutoimet, luonnonkatastrofit, viranomaisten päätökset, tietojärjestelmien häiriöt tai palvelun tuottajan sairastuminen. Tällaiset poikkeustilanteet ja esimerkiksi niistä johtuneet viivästymiset eivät ole Mielen tasapaino Oy:n vaikutusmahdollisuuksien tai vastuun alueella.
Verkkokaupan tilaus- ja sopimusehdot
Mielen tasapaino Oy 3230748-8 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita ja palveluita yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
1. Verkkokaupan yhteystiedot
Ida Aalbergin tie 4 G 92, 00400 Helsinki
info(at)maisalehtinen.fi, 046 953 2104
2. Tilaaminen
Tilattavat tuotteet / palvelut valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
3. Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjinä toimivat Visma Pay, Smartum ja Epassi. Lisäksi verkkokaupassa myytäviä Firstbeat Life -palveluita on mahdollista maksaa liikuntaseteleillä ja mobiilimaksuna (Smartum, Epassi, Edenred).
Kaikki käytetyt maksuvälittäjät on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin.
Alla on kuvattu jokaisen maksuvälittäjän tilaus- ja sopimusehdot.
3.1 Visma Pay
Verkkokaupan pääasiallisena maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4). Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää:
https://www.visma.fi/vismapay/
https://www.visma.com/privacy-statement/finland/
3.2. Smartum
Smartumin (Smartum Oy, y-tunnus 2780101-9) liikuntaedulla voi maksaa Firstbeat Life -palveluita. Asiakas voi maksaa palvelun mobiilimaksuna, liikuntaseteleillä tai suoraan verkkokaupassa Smartum-verkkomaksuna.
Lue lisää:
https://www.smartum.fi/maksutavat
https://www.smartum.fi/asiakasrekisterin-tietosuojaseloste
3.3. Epassi
Epassin (Epassi Finland Oy, y-tunnus 3220764-7 & ePassi Clearing Oy, y-tunnus 2872241-9) liikuntaedulla voi maksaa Firstbeat Life -palveluita. Asiakas voi maksaa palvelun mobiilimaksuna, liikuntaseteleillä tai suoraan verkkokaupassa Epassi-verkkomaksuna.
Lue lisää:
https://www.epassi.fi/fi/tyontekijalle#liikunta
https://www.epassi.fi/privacy-policy
3.4 Edenred
Edenredin (Edenred Finland Oy, y-tunnus 1057825-2) liikuntaedulla (ts. virike-edulla) voi maksaa Firstbeat Life -palveluita. Asiakas voi maksaa palvelun Edenredin seteleillä, Edenred Pay -mobiilimaksulla sekä verkkomaksuna.
Lue lisää:
https://edenred.fi/fi/edunsaaja/liikunta-ja-kulttuurietu/
https://edenred.fi/fi/tietoa-meista/tietosuojakaytanto/
4. Maksutavat
4.1 Visma Pay
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Jousto, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
4.2 Smartum
Smartum -palvelun kautta voit maksaa Firstbeat Life -palveluita. Smartumin maksutavoista käytössä on SmartumPay (mobiilimaksu), Smartum-seteli sekä verkkomaksu (liikunta).
Smartumin maksutavoista voit lukea lisää: https://www.smartum.fi/kayttajille
4.3 Epassi
Epassi -palvelun kautta voit maksaa Firstbeat Life -palveluita. Epassin maksutavoista käytössä on Epassin mobiilisovellus ja verkkomaksu (liikunta).
Epassin maksutavoista voit lukea lisää: https://www.epassi.fi/fi/tyontekijalle
4.4 Edenred
Edenred -palvelun kautta voit maksaa Firstbeat Life -palveluita. Edenredin maksutavoista käytössä on Edenred Pay (mobiilimaksu), virikeseteli ja verkkomaksu (liikunta).
Edenredin maksutavoista voit lukea lisää: https://edenred.fi/fi/edunsaaja/liikunta-ja-kulttuurietu/
5. Maksupalveluiden yhteystiedot
5.1 Visma Pay
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: [email protected]
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
5.2 Smartum
Smartum Oy (Y-tunnus: 2780101-9)
Sähköposti: [email protected]
Puhelin: 0600 149 88 (arkisin klo 10-14)
Osoite: Yrjönkatu 11 B, 00120 Helsinki
5.3 Epassi
Epassi Finland Oy (Y-tunnus: 3220764-7)
Tukipyyntö: https://support.epassi.fi/fi/support/tickets/new
Puhelin: 0200 69 000 (arkisin klo 8-16)
Osoite: Linnoitustie 11, 02600 Espoo, Suomi
ePassi Clearing Oy (Y-tunnus: 2872241-9)
Tukipyyntö: https://support.epassi.fi/fi/support/tickets/new
Puhelin: 0200 69 000 (arkisin klo 8-16)
Osoite: Linnoitustie 11, 02600 Espoo
5.4 Edenred
Edenred Finland Oy (Y-tunnus: 1057825-2)
Verkkopyyntölomake: https://privacyportal-de.onetrust.com/webform/[…]
Puhelin: 09 7594 2848 (arkisin klo 9-16)
Elimäenkatu 15, 00510 Helsinki, Suomi
6. Toimitus
Firstbeat Life: Maksamisen jälkeen asiakkaalle lähetetään sähköpostilla linkki, jonka kautta hän pääsee tilaamaan mittalaitteen haluamaansa osoitteeseen. Mittalaite toimitetaan Firstbeatilta Itella Logisticsin kautta. Arvioitu mittalaitteen toimitusaika on 2-5 arkipäivää. Toimituskulut sisältyvät Firstbeat Life -palvelun hintaan.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.
7. Palautukset
Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.
8. Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot
Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa Asiakasta pyydetään olemaan yhteydessä: info(at)maisalehtinen.fi. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.